پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

وزیر ارشاد:

حضور پر شور هنرجویان و فعالان عرصه مراکز آموزش‌های هنری در «المپیاد ملی آموزش هنر» بسیار فرخنده و امیدآفرین است

آیین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی؛ سیدعباس صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین المپیاد ملی آموزش هنر و حضور پر شور هنرجویان و فعالان عرصه مراکز آموزش‌های هنری در آن بسیار فرخنده و امیدآفرین است.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه در پیامی به نخستین المپیاد ملی آموزش هنر نوشت: یکی از اقدامات مورد تأکید نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تدوین و اجرای برنامه جامع آموزش، تربیت، شناسایی، به‌کارگیری و نگاهداشت منابع انسانی بخش هنر است. شکل گیری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر و حضور پر شور هنرجویان و فعالان عرصه مراکز آموزش های هنری در آن بسیار فرخنده و امیدآفرین است.

وی افزود: مشارکت وسیع هنرمندان عزیز در این گردهمایی هنری عزم راسخ ایشان را در پیشبرد اهداف والای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و ارتقای مرتبه هنری در سطح ملی و بین المللی نشان می دهد که بستر مناسب آن به لطف الهی و در سایه تلاش مسوولان فراهم خواهد شد.

صالحی ادامه‌داد: هنرجویان گرامی با شناخت توانایی ها و حرکت در مسیر رشد و بالندگی و به فعلیت رساندن استعدادهای خود، به بهره برداری از ظرفیت قابل توجه نیروی انسانی در ایران اسلامی کمک می کنند چه اینکه کسب دانش هنری از جمله اموری است که به فرموده رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی «برای ساختن ظرف زیبا در عرصه هنر، تنها استعداد کافی نیست، آموزش هم ضرورت دارد. هنرمندانی که قدرت آموزش اصول هنری را در خود می‌بینند، باید به یاری جوانان بشتابند.»

وزیر فرهنگ نوشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که با گذشت بیش از چهار دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی، جامعه هنری کشور در مسیر اعتلا و پیشرفت قرار گرفته و با معرفت و بصیرت، در جهت دستیابی به اهداف والای فرهنگی حرکت میکند و از یکتای بی همتا توفیق تمامی فرهیختگان و هنرجویان را در همه شئون فردی و اجتماعی و نیز موفقیت در رویدادها و المپیادهای ملی و بین المللی خواستارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.